وب سایت کاربر محور

چگونه وب سایت کاربر محور داشته باشیم؟

  1. صفحه نخست
  2. وبلاگ
  3. چگونه وب سایت کاربر محور داشته باشیم؟

زمانی که یک وب سایت طراحی می‎شود، مواردی متعددی متناسب با ویژگی های مورد نظر سفارش دهنده سایت باید در نظر گرفته شود تا وب سایت به موفقیت برسد. در طراحی وب سایت کاربر محور، کاربران از اهمیتی بسیار زیادی در طراحی برخوردار هستند.

در دنیای امروز، وب سایت های کاربر محور طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و نقش آنها به دلیل امنیت محیط کاربری و سطح کاربری بالاتر، بسیار پر رنگ تر از گذشته شده است.

همواره برداشتی که مشتریان از وب سایت شما دارند، تصویری است که توسط صفحه نخست وب سایت شما ارائه می شود، در این راستا باید وب سایتی ایجاد شود که نه تنها فنی و کاربردی باشد بلکه به شدت بر UX(تجربه کاربر) نیز متمرکز باشد. طراحی مناسب صفحه اول وب سایت شما می تواند عاملی تعیین کننده در انتخاب کاربران برای ماندن و جستجوی بیشتر در سایت شما باشد و بالعکس اگر فضای صفحه نخست برای کاربر مفید نباشد، منجر به بازگشت مراجعه کنندگان به موتورهای جستجو و جذب شدن به سمت وب سایت های مشابهه با کاربری بهتر می شود.

 

تصویر اولیه ای که از وب سایت شما به نظر مخاطب می رسد، نقش بسیار مهمی در بازگشت آنها به سایت شما دارد، انتخاب صحیح رنگ، طراحی ریسپانسیو و استفاده از تصاویر مناسب می تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند.طراحی ساده و منطقی سایت از دیگر عوامل موفقیت یک وب سایت است زیرا در هر لحظه ای که بازدید کننده بابت جستجو برای یافتن هدف خود در وب سایت شما تلف می کند، شما فرصتی برای ایجاد تصویر صحیح از صفحه وب سایت خود از دست می دهید.

 

آرسام تک قصد دارد در این مقاله به بررسی چند نکته در طراحی سایت کاربر محور بپردازد:

 

۱- معرفی خدمات و محصولات در صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت شما، ویترین اصلی شرکت شما است. کاربران در هنگام ورود به سایت، باید قادر باشند بدون نیاز به کلیک و یا حرکت به اطراف، بلافاصله دریابند که وب سایت شما چه چیزی ارائه می دهد. منوها باید ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی شوند. در صفحه اصلی، باید خدمات و محصولات وب سایت به گونه ای ارائه شده باشد که کاربران نیازی به دانش قبلی برای فهم و درک مطالب نداشته باشند و کاربر با ورود به صفحه با کمترین تعداد کلیک به اطلاعات مورد نیاز خود برسد.

 

۲- به روز رسانی سایت

محتوای اصولی و باکیفیت یکی از مهمترین عوامل در افزایش بازدید و جذابیت یک وب سایت است. محتوای صفحه نخست باید به روز باشد و اگر محتوای مفید و جذابی را درون آن منتشر نکنید، مطمئن باشید که سایت موفقی نخواهید داشت. تغییر مطالب برای ایجاد یک تصویر مناسب و مطلوب ضروری بوده که البته این موضوع به تنظیمات و نگهداری مداوم از طراحی سایت شما بستگی دارد. اگر مطالب سایت قدیمی باشد به نظر میرسد که شما کسب و کار و تجارت خود را رها نموده اید.

 

۳- فیدبک ( بازخورد )

در وب سایت هایی که در آن بازدید کننده هیچ راهی برای ارتباط برقرار کردن با صاحب سایت و کسب و کار ندارد، ممکن است مخاطب گمراه شود و از جذابیت سایت شما کاسته شود. نبود آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط باعث نارحتی کاربران و گرایش به سمت رقبا می شود.

تماس

با ما در تماس باشید