نکات کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش - بخش اول

نکات کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش – بخش اول

  1. صفحه نخست
  2. دسته‌بندی نشده
  3. نکات کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش – بخش اول

پس از طراحی فروشگاه اینترنتی، درگاه های پرداخت ایمن و مطمئن باعث می شود، خریداران با اطمینان خاطر به صورت آنلاین خرید کنند. رشد و گسترش صنعت تجارت الکترونیک به قدری سرعت پیدا کرده است که تمامی فروشگاه های آنلاین، چه بزرگ و چه کوچک، علاوه بر داشتن یک طراحی وب سایت مناسب و اصولی باید مراقب ترندها و آپدیت های جدید (که هر روز در حال افزایش هستند) در خصوص تجارت الکترونیک نیز باشند.

نکات مفید و مهم در خصوص توسعه و بهبود سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های آنلاین که باعث افزایش و بهبود فروش شما می شود.

۱- استفاده از طراحی سایت ساده (عدم پیچیده کردن طراحی)
طراحی فروشگاه اینترنتی باید به گونه باشد که جوابگوی نیازهای بازدیدکنندگان باشد و خریداران احتمالی را به مشتریان دائمی تبدیل کند. باید جذاب باشد و همه نوع افرادی را جذب کند و آنها را متقاعد نماید تا در سایت شما بمانند و قسمت های مختلف آن را کاوش نمایند. طراحی سایت باید تا حد ممکن ساده باشد و در قسمت جستجوی محصولات، مخصوصا صفحه ی صورتحساب (checkout) فاقد هر گونه تصویر یا لینک انحرافی باشد. تا می توانید از انیمیشن های پیچیده، محتواهای طولانی، اصطلاحات و لغات مبهم و تصاویر استوک خودداری کنید.

۲- در خصوص قیمت ها و مبالغ روراست و به روز باشید.
مخفی کردن هزینه ارسال از مشتریان و نشان دادن آن در لحظه ی پرداخت (در درگاه پرداخت) می تواند بر فروش شما تاثیر منفی بگذارد. همواره سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که جمع تمامی مبالغ و هزینه ها در همان لحظه ی اول به خریدار نشان داده شود. در خصوص قیمت با مشتری بازی نکنید. مشتریان قیمت ها را به خوبی در حافظه ی خود نگاه می دارند. اگر قیمت بالایی به آنها پیشنهاد دهید به این زودی ها فراموش نمی کنند.

۳- از تصاویر و ویدیوهای کیفیت بالا در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.
اگر کیفیت تصاویر محصولات خوب نباشد، بعید است که مشتری علاقه مند به خرید از سایت شما شود. اگر کیفیت عکس ها پایین باشد مشتری فکر می کند که محصول شما یک محصول بی ارزش و بی کیفیت است. به همین دلیل همیشهبرای نمایش محصولات خود باید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. عکس محصولات باید به قدری جذاب و زیبا باشد که مشتری دلش بخواهد صاحب آن محصول باشد.

آرسام تک معتقد است از آنجایی که مشتری نمی تواند محصول را لمس کند به همین دلیل تصویر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمنا می توانید از ویدیوهای باکیفیت نیز کمک بگیرید و محصولات خود را بهتر معرفی نمایید و آنها را از تمامی زوایا به نمایش مشتریان بگذارید. در خصوص محصولاتی از قبیل جواهرات، لباس، کفش یا کیف، ویدیوها می توانند به شدت تاثیر مثبتی در خرید مشتریان داشته باشند.

۴- استفاده از منو در طراحی سایت فروشگاهی
منوی فهرست باید یا به صورت افقی در بالای سایت یا عمودی در سمت چپ سایت طراحی شود و در تمامی صفحات حضور داشته باشد. باید به خوبی سازماندهی شود تا کاربران به راحتی از آن بهره بگیرند. باید به گونه ای باشد تا کاربران به راحتی بتوانند با استفاده از آن هر محصولی که می خواهند را جستجو کنند. از منوی drop-down استفاده کنید و زیرگروه ها و دسته های مختلف محصولات را به نمایش بگذارید.

۵- ایجاد حس کمیاب یا نادر بودن محصولات
هر چیزی که کمیاب باشد با ارزش می شود. محصولی که روی آن یک برچسب “فروخته شد” یا “تمام شد” خورده باشد بیشتر به چشم می خورد. این کار باعث افزایش فروش آن محصول می شود. برخی اوقات ترس از تمام شدن یک جنس می تواند باعث شود مشتریان شتابزده دست به خرید بزنند. اما به یاد داشته باشید این تکنیک نباید بیش از حد استفاده شود.
در مقاله بعدی به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.

تماس

با ما در تماس باشید