چگونه یک سایت کاربرپسند داشته باشیم؟

چگونه یک سایت کاربرپسند داشته باشیم؟

  1. صفحه نخست
  2. وبلاگ
  3. چگونه یک سایت کاربرپسند داشته باشیم؟

اگر طراحی وب سایت شما مناسب باشد، می تواند کاربران و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند. مخصوصا اینکه اگر شما بخواهید به صورت حرفه ای فعالیت کنید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. پس اگر قصد سفارش طراحی سایت دارید، توجه داشته باشید که وب سایت شما باید کابرپسند باشد.

طراحی وب سایت ساده
سادگی و زیبایی یکی از تجربه های خوب برای طراحی وب است. کاربران به آسانی از یک قسمت وبسایت به قسمت دیگری حرکت می کنند. با وجود آنکه در انتها، نتیجه قابل تشخیص است، به طور کلی هدف این است که در طراحی سایت اطلاعات اضافی را حذف و تعداد کلیک را محدود نمایید و رسیدن به یک طرح ساده و تجربه کاربری بالا یکی از وظایفی است که هر طراح یا توسعه دهنده باید به آن فکر کند.

تولید محتوای تصویری
محتوای بصری قدرتمند، از جمله عکس و فیلم، یک راه آسان برای جلب توجه کاربر است. بیش از ۷۰ درصد آموخته ها و تجارب از طریق چشم به دست می آید. تاثیری که یک عکس یا فیلم بر ذهن افراد می گذارند به مراتب بیشتر از شنیدن و خواندن در مورد آن موضوع می باشد.
این شیوه، کارآمد است زیرا اکثر مردم تصویر را سریعتر از کلماتی که بیان کننده کننده همان مفهوم تصویر هستند، پردازش کنند. وب سایت یک محیط بصری است، پس بیشترین بهره را از آن ببرید. تولید محتوای تصویری یک فرآیند تخصصی است که بسته به نوع فعالیت و محتوا تعیین می گردد.

صرفه جویی در وقت کاربران
همواره سعی کنید در طراحی یک وب سایت میزان تایپ کردن را به کمترین حد ممکن برسانید و از دکمه ها یا چک باکس هایی که در فرم ها قابل اجراست استفاده نمایید.
یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در وقت کاربران، کاهش پرسش و درخواست اطلاعات اضافی است. لزومی ندارد که فرم ها انواع مختلفی از اطلاعات را از کاربر بپرسند. فقط اطلاعات ضروری مانند نام و آدرس ایمیل را بپرسید که این مورد تاثیر مثبتی برای داشتن یک سایت کاربرپسند می باشد.

طراحی هماهنگ
یکی از مهمترین عوامل در طراحی وب سایت ، طراحی یکنواخت و نامتناقص عناصر است. به عبارتی دیگر، به این معنی است که یک دکمه، جدا از اینکه کاربر را به کجا هدایت می کند، همیشه باید مانند یک دکمه و دارای رنگ و فونت مشابه، حالت هاور مشابه باشد و به یک شیوه مشابه و یکسان کار کند.
عناوین و متن اصلی و تصاویر باید دارای یک سبک هماهنگ و سازگار باشند که این عامل منجر به این می شود که صفحات طراحی وب سایت شما هماهنگ و یکدست باشند و به جذابیت وب سایت شما کمک شایانی می کند.

سرعت سایت
اگر زمان بارگذاری در وب سایت شما طولانی باشد موجب از دست دادن کاربران آن خواهد شد، رعایت نکات لازم در بالا بردن سرعت، هنگام طراحی سایت باید لحاظ گردد تا کاربر پسندی سایت بالا رود.

بنابراین متخصصان گروه طراحی و توسعه آرسام تک با طراحی وب سایت استاندارد به شما کمک می کنند که حرفه ای و تخصصی دیده شوید.
مشاوره رایگان
۰۲۱۷۶۲۳۵۰۷۶

تماس

با ما در تماس باشید