ممکن است برخی از افراد با واژه اینفوگرافیک در طراحی سایت آشنا نباشند بدین منظور در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم. گاهی ما برای ارائه ایده‌ها و تصاویر ذهنی خود به مخاطب با مشکل مواجه می‌شویم، برای سهولت در ارتباط با مخاطب تکنیکی به نام اینفوگرافیک ابداع ‌شده است. این کلمه مخفف دو کلمه اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) می باشد.

آرسام تک معتقد است اینفوگرافیک ها از طریق عناصر بصری سعی دارند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به تصویر درآوردند تا پیام به شیوه‌ای قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود. از عناصر بصری می تونا به تصویر، نمودار، نقشه، دیاگرام و غیره اشاره نمود. هدف اینفوگرافیک ها در طراحی سایت، نمایش تصویری ساده، واضح و قابل‌ درک برای مخاطبین می باشد.

چند قدم برای ساخت اینفوگرافیک در طراحی سایت:
اینفوگرافیک می تواند یک موضوع خسته کننده و پیچیده را به یک موضوع جذاب تبدیل نماید. این عمل یک استراتژی موثر برای ارائه اطلاعات به صورت بصری با استفاده از گرافیک می باشد.

۱- با دانسته های خود شروع به کار نمایید.
اینفوگرافیک باید برای بینندگان مفهموم موضوع کاری یا همان ایده را نشان دهد. ایده باید جدید و جذاب باشد.

۲- قالب موضوع خود را قبل از شروع طراحی، مشخص کنید.
در این مرحله بایستی اطلاعاتی که در فهم موضوع شما به مخاطبان مؤثر است را آماده نمایید .

۳- موضوع خود را از طریق روش های مختلف طراحی، به تصویر بکشید.
تصاویر بایستی قابل درک و مرتبط با موضوع باشند، همچنین نباید طراحی شما شبیه یک قالب یا نقشه کسل کننده باشد پس لازم است اطلاعات شما از طریق روش های مختلف به تصویر کشیده شود.

۴- برای شروع طراحی، یک روش انتخاب کنید.
یک پیش نمایش کامل ساخته و تمام عکس ها و نوشته های مربوط را که در قالب کاری خود نوشتید به آن اضافه نمایید. سپس با دیگر افراد طراحی را بررسی نمایید تا نظر آنها را در خصوص اینفوگرافیک قابل فهم بدانید.

۵- راه نهایی کردن طراحی
شما می توانید از یک تصویر JPG برای به نمایش در آوردن اینفوگرافیک خود استفاده کنید یا فایل PDF آن را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تصاویر را در سایزهای مختلف بسازید و آن ها را در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام یا وبلاگ ها به نمایش بگذارید.

چرا در طراحی سایت به اینفوگرافیک نیاز داریم ؟
استفاده از اینفوگرافیک باعث می‌شود تا مخاطبان حجم قابل توجهی از داده‌ها و اطلاعات را، به سادگی در قالب یک تصویر دریافت و آن را تا مدت‌ها در خاطر بسپارند. از اینفوگرافیک ها می‌توان در حوزه‌های گوناگونی استفاده کرد.

کارشناسان شرکت گروه طراحی و توسعه آرسام تک آمادگی خود را برای ارائه راهکار و یا مشاوره در زمینه طراحی وب سایت اعلام میدارند. شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تماس

با ما در تماس باشید