اصول محتوا نویسی

اصول محتوا نویسی بر اساس استاندارد سئو در وردپرس چیست ؟

  1. صفحه نخست
  2. وبلاگ
  3. اصول محتوا نویسی بر اساس استاندارد سئو در وردپرس چیست ؟

محتوا نویسی استانداردهایی دارد. رعایت این اصول موجب می شود که سایت از لحاظ ساختاری در وضعیت ایده آلی قرار داشته باشد. در واقع محتوا نویسی در وردپرس از اهمیت زیادی برخوردار است که شما با رعایت کردن یک سری اصول می توانید به صفحه اول گوگل میخکوب بشوید.

نکات های بسیار مهم محتوا نویسی در وردپرس
دوستان دقت کنید که این مواردی که گفته می شود صرفا مختص وردپرس نیست و اصول آن در تمامی موارد مربوط به محتوا می تواند کاربرد داشته باشد. از نکات مهم محتوا نویسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درست به کار بردن کلمات کلیدی
  • لینک سازی مناسب داخلی برای محتوا
  • لینک دادن به خارج سایت را فراموش نکنید
  • مقاله های کوتاه را فراموش کنید
  • عنوان های جذاب انتخاب کنید
  • قرار دادن ویدیو در محتوا
  • عکس های جذاب, با کیفیت و کم حجم انتخاب کنید
  • مطالب جامع و غیر تکراری
  • بروز رسانی کردن سایت
  • استفاده از کلید های (CTA(Call To Actioپ

 

اگر بخواهید در هر جمله از این کلمه کلیدی استفاده کنید هم کیورد استافینگ کرده اید و هم کاربران احساس می کنند که مقاله ای که نوشتید بی ارزش است. پس باید مطلب تون رو طوری بچینید که هم خوانند لذت ببرد و هم برای موتورهای جستجو بهینه باشد. اصلا هم فکر نکنید این کار سختی است فقط لارم است خود را به جای کاربران بزارید تا بهترین مقاله هارو بنویسید.

لینک سازی داخلی استاندارد برای محتوانویسی در وردپرس
یکی از مهم ترین فاکتورهای محتوا نویسی در وردپرس لینک سازی داخلی می باشد که تاثیر زیادی نه تنها روی آن مقاله بلکه روی کل سایت میگذارد. در سئو بحثی وجود دارد به نام پیج آتوریتی که هرصفحه یک نمره یا امتیازی دارد از ۰ تا ۱۰۰ که هر چه این عدد بالاتر باشد اعتبار صفحه شما بیشتر است اگر شما در یک صفحه ای که مقاله نوشتید بیایید و کلمات کلیدی دیگری را به صفحه های دیگر سایتتون که به مقاله فعلی ربط دارد یه با آن کلمه کلیدی که لینک داده اید ربط داشته باشد لینک کنید.

درواقع شما لینک سازی کرده اید و بخشی از اعتبار یا پیج آتوریتی این صفحه به صفحه ای که به آن لینک داده اید می رود این کار حتی برای خزش ربات های گوگل هم مفید است و در نتیجه این کار کمک خواهد کرد کلمات کلیدی اصلی سایت شما مشخص شود و در نتایج گوگل نمایش داده شود همین کار در سئوی خارجی یعنی لینک سازی خارجی هم صدق میکند که به همین اندازه یا حتی بیشتر مهم و تاثیر گذاراست.

لینک سازی داخلی یا همان لینک هایی که درون مقاله قرار می دهید علاه بر مزایای بالا باعث کمتر شدن نرخ خروج سایت شما نیز می شود و کمک می کنند کاربران بیشتر در سایت شما حضور داشته باشند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند که این به نوعی خودش یک امتیاز خیلی بالا در گوگل محسوب می شود.

لینک دادن با خارج از سایت
لینک دادن به خارج سایت در سئو سایت شما تاثیر مثبتی دارد که در ایران ۸۰ درصد سئو کاران و وبمستران این فاکتور را نادیده میگیرند دلیلش هم می تواند این باشد که پیش خودشان می گویند من اگر به سایت رقبا یا حالا هر سایت دیگری لینک دهم بی خودی و به صورت رایگان به دامنه و سایت آن ها ارزش و لینک سازی ایجاد کردم و اعتبار آن را بالا بردم اما نمی دانند که نه تنها سایت های دیگر بلکه بیشتر از همه سایت خودشان تاثیر مثبت می گیرند.

مقاله های زیر ۳۰۰ کلمه رو بنداز دور
اگر فکر کردید روزانه می توانید با نوشتن ۳۰۰ کلمه یا حتی کمتر به نتایج اول گوگل برسید با عرض پوزش باید بگم کور خوندید:) چون گوگل اصلا به این نوع مقاله ها توجهی نمیکند و حتی برای کابران نیز سود و ارزشی ندارد

پس اگر می خواهید یک سایت مرجع در زمینه خودتان شوید مقاله های بالای ۲۰۰۰ کلمه ایجاد کنید البته دقت کنید که این ۲۰۰۰ کلمه مطالب مفید و مرتبط باشد نه اینکه فقط عدد ۲۰۰۰ را پر کنید که مثلا شما مقاله نوشتید همیشه این جمله در ذهنتون باشه که موقع نوشتن مقاله خودتون رو به جای کاربران قرار دهید. که آیا برای آنها مفید است؟

عنوان های جذاب برای مقاله ها انتخاب کنید
هر چند انتخاب عنوان های جذاب در اصول محتوا نویسی در وردپرس ضروری نیست ولی انجام این کار می تواند کمک بزرگی در زیاد شدن ترافبک سایت شما کند. همیشه سعی کنید کلمات و جملات خودتان را طوری انتخاب کنید که کاربر را وسوسه کند که روی مقاله یا لینک مورد نظر کلیک کند این دیگر بر میگردد به مهندسی اجتماعی شما که چقدر در این کار مهارت دارید مثلا تفاوت دو جمله زیر را بررسی کنید و بگویید که شما روی کدام جمله بیشتر تمایل دارید کلیک کنید؟

زود باشید سایت خود را نجات دهید!!!
سایت خودتان را بهینه سازی کنید
جملات بالا هردو درباره آموزش سئو است می بینید که جمله اولی خیلی وسوسه کننده تر است در حالی که جمله دومی جمله ای معمولی و ساده است پس همیشه سعی کنید جملات جذاب و وسوسه کننده برای عنوان های خودتان انتخاب کنید. تا کاربران کنجکاو شوند و روی لینک یا عنوان کلیک کنند.

محتوایتان را با ویدیو مخلوط کنید
یکی از گزینه های مهمی که بازم در ایران به آن زیاد توجه نمی شود بحث ویدیوها در مقاله است. با کمتر شدن صبر کاربران و زیاد شدن سرعت در دنیا ویدیوها امروزه بسیار مهم شده و گوگل نیز این موضوع را درک کرده است و اهمیت زیادی به این موضوع می دهد گفته شده است که در آینده محتوای اصلی بیشتر سایت ها ویدیو خواهد بود و گوگل ویدیوهارا در نتایج اول گوگل به نمایش خواهد گذاشت. بین سایت های ایرانی این خلاء به طور آشکار احساس می شود پس یگ فرصت عالی است که می تواند وجه تمایز شما با دیگر رقبان شما باشد.

به کپی برداری اصلا فکر نکنید
مهم ترین اصول محتوا نویسی در وردپرس مطالب یونیک و غیر کپی برداری می باشد که اگر این کار را راعایت نکردید و به کپی پیست کردن مقاله ها ادامه دهید به زودی با فن های الگوریتم پاندا ضربه فنی می شوید و به عمق نتایج گوگل می روید که با طناب هم نمیشه سایت شمارو آورد بالا پس کپی برداری ممنوع و سعی کنید خودتون مطالب و محتوای خوب و با کیفیت تولید یا از سایت های خارجی ترجمه کنید.

به خاطرداشته باشید که شما لازم نیست همیشه درگیر مطالب های واقعا یونیک خاص باشید که اصلا در سطح اینترنت وجود ندارد همین که نتیجه ده سایت را به صورت یک مقاله در آورید و جامع تر و کامل تر از سایت های دیگر مقاله بنویسید شما یک مقاله یونیک تولید کرده اید.

به جای اینکه بنویسی سعی کن نشون بدی
شما هم اگر به عنوان یک کاربر در سایتی به صرف خواندن مطلبی بروید اگر آن مقاله تصویر نداشته باشد و صرفا یک مقاله خشک و خالی باشد که فقط متون طولانی در آن وجود دارد قطعا شما خسته می شوید و سریع از آن به سایت دیگری فرار می کنید. و این نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد تصاویر در متن می باشد عکس ها برای یادگیری انسان در موضوعی ۶۰ درصد تاثیر بیشتر دارد تا اینکه متن خالی باشد به همین دلیل است که تمام کتاب های درسی ما همراه تصاویر است.

گوگل هم خوب می داند که اگر سایتی تصاویر در مقاله ها به کار نبرد. به این معنی است که به کاربران اهمیت نمی دهند. البته وقتی می گوییم تصاویر اینطور هم نیست که هر عکسی پیدا کردید سریع برای خر کردن گوگل در مقاله ها بزارید هوش مصنوعی که گوگل فعلا با آن کار میکند خیلی باهوش تر از این حرفاست و حتی الان میتواند تشخیص دهد که عکس های شما در مورد چیست و اینکه از سایت های دیگر کش رفتید یا خودتان به صورت یونیک تولید کرده اید. پس حواستان را حسابی جمع کنید و عکس های اختصاصی کم حجم و با کیفیت استفاده کنید.

سعی کنید همیشه مطالب را بروز رسانی کنید
در عصر امروزه که تغییرات در عرض چند روز یا چند ساعت اتفاق می افتند شما باید همیشه به روز باشید. مقالات خود را هر از چند گاهی به روز کنید. این طور نباشد که مقالاتی را منتشر کنید و آن را برای چند ماه همین طوری رها کنید چرا که کاربر و گوگل از مطالب کهنه و قدیمی اصلا خوشش نمی یاید، این مساله کاملا طبیعی است. سعی کنید همیشه به روز باشید و مطالب خود را آپدیت کنید. به روز بودن یک سایت تاثیر بسزایی در ایجاد اعتماد کاربران دارد.

استفاده از کلید های وسوسه کننده هم بد نیست
استفاده از کلید های کال تو اکشن(CTA) هم میتواند خیلی مفید برای رفتن به یک لینک خاص و یا یک محصولی باشد که شما دوست دارید بیشتر به کاربران بفروشید مثلا تصویر زیر یک نمونه کلید کال تو اکشن است

 

تماس

با ما در تماس باشید