طراحی فروشگاه اینترنتی

در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای معمولا کسب درآمد از طریق فروش محصولات است به همین دلیل باید بایستی به زیبایی توجه ویژه ای داشت. گرافیک زیبا و طراحی منحصر به فرد می تواند نظر مشتری را به خود جلب نماید و تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارد.

کاربران در خصوص اینکه از چه برندی خرید آنلاین انجام دهند، بیش از پیش حساس هستند و در هنگام انتخاب فروشگاه اینترنتی به شدت وسواس به خرج می دهند. امروزه به خاطر زیاد بودن برندها و فروشگاه های آنلاین، کاربران همیشه به دنبال بهترین ها می گردند و در هنگام سرچ به محض برخورد با هر گونه تجربه ی ناآشنا، عجیب و غریب، غیرمرتبط، ضعیف یا منفی فورا سایت را ترک کرده و به سراغ گزینه ها و فروشگاه های دیگر خواهند رفت. برای جلوگیری از این مشکل، در صورتیکه نیاز به مشاوره رایگان دارید با شرکت طراحی سایت تماس بگیرید.

اگر طراحی سایت به درستی کار نکند یا به عبارت ساده تر یک رابط یا تجربه کاربری عالی را ارائه نکند، بازدیدکنندگان خیلی راحت و سریع آن سایت را رها خواهند کرد و دیگر هیچ وقت حتی فکر بازگشت به آن سایت را هم نخواهند کرد. برای یک فروشگاه آنلاین این به معنی شکست واقعی کسب و کارش می باشد. مصرف کنندگان و کاربران همواره نیاز دارند که یک پیشنهاد و گزینه کاملا شفاف و باارزش پیدا کنند تا توجه آنها را به خود جذب کند و آنها را متقاعد سازد که در آن سایت باقی بمانند. به همین دلیل طراحی های intuitive برای کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی که می خواهند یک تجربه کاربری استثنایی ارائه دهند تا مشتری را فورا جذب و تا آخر در خود درگیر نگاه دارد، یک امر حیاتی است.

طراحی سایت intuitive چیست؟
اینکه یک وب سایت با طراحی intuitive چه شکلی است و چه ظاهری دارد، تعریف معین و روشنی ندارد. و اینگونه هم نیست که چک لیستی وجود داشته باشد که شما با تیک زدن آنها بگویید ((خوب حالا طراحی سایت من intuitive شده است)). طراحی intuitive بیشتر در خصوص حس و تجربه ای است که سایت شما به مشتریانتان ارائه می کند. برای مثال فرض کنید می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی لباس انجام دهید. معمولا اکثر سایت ها مشخصات و ویژگی های مشترکی مانند گروه بندی، طبقه بندی لباس ها، شلوارها، کفش ها و غیره طراحی می کنند. در برخی موارد یک سرچ بار یا ویژگی های خاصی نیز اضافه می کنند اما این ها مواردی نیست که طراحی یک سایت را intuitive کند.

یک سایت intuitive باید یک تجربه کاملا استثنایی و خاص برای مشتریان فراهم کند. چیزی فراتر از طراحی خوب و نویگیشن آسان است. ممکن است برای کاربرانی که از سایت بازدید می کنند یک پرسشنامه(در خصوص استایل) ارائه دهد تا پر کنند و با توجه به آن بهترین گزینه ها و لباس ها را به آنها پیشنهاد دهد. ممکن است آفرهایی را بر اساس (بیشترین بازدید یا خرید های قبلی به آنها ارائه دهد. و فراتر از همه اینها یک تجربه کاربری حیرت انگیز و بی نهایت عالی به مشتریان ارائه می کند که از آن لذت ببرند.

چرا باید یک سایت تجارت الکترونیک intuitive طراحی کرد؟
رقابت در دنیای تجارت الکترونیک در خصوص طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است بنابراین باید تجربه کاربری که ارائه می کنید بهترین و عالی ترین تجربه باشد. این نیازمند این است که بدانید کاربران و مشتریان شما چه چیزی می خواهند و چگونه می خواهند با سایت شما تعامل و رابطه برقرار کنند. ضمنا باید هر گونه مانع یا موانعی که احتمال دارد بر سر راه یک تجربه ی خوب قرار بگیرد را حذف کنید. اگرچه طراحی intuitive هزاران فایده دارد اما ۴ دلیل اصلی و عمده وجود دارد که می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل سایت نیز شود.

۱- افزایش مشارکت
اگر مشتاغ هستین بازدید به خرید ختم شود نگه داشتن مشتری در سایت امری حیاتی و مهم است. بعد از آشنایی اولیه مشتری با سایت و برند شما، باید یک دلیل روشنی وجود داشته باشد که علاوه بر باقی ماندن در سایت اقدام به تحقیق، مقایسه و نهایتا خرید کالا یا محصولات شما بکند. اگر در بین راه با هر گونه تجربه یا چالش بدی برخورد کند می تواند باعث دلسردی و نهایتا رها کردن سایت شود. اما اگر سایت بتواند مراحل و مسیرهای مشتری در سایت را پیش بینی کند و این مسیرها را روان و عاری از خطا کند، احتمال بیشتری دارد که بماند و سایت را ترک نکند.

۲- جذب همیشگی بازدید کنندگان
طراحی intuitive تماما در مورد این است که به کاربر چه حس و حالی می دهد. اگر در هنگام بازدید از یک وبسایت، این حس به شما دست دهد که گویا سایت دقیقا می داند شما چه می خواهید و به دنبال چه چیزی هستید، به صورت ناخودآگاه جذب وبسایت می شوید در آن باقی می مانید. به این حالت تجربه ی ذاتی و ناخودآگاه می گویند. اگر سایت شما اینگونه باشد، قطعا از رقبای خود پیشی گرفته اید و ضمنا کاربران نیز حاضر هستند در این چنین سایت هایی که تجربه خرید هدفمندی دارند بهای بیشتری بپردازند.

۳- کاهش نرخ پرش در طراحی فروشگاه اینترنتی
اگر نرخ پرش سایتی بالا باشد، می تواند دلایل متعددی داشته باشد که باعث ترک افراد و بازدیدکنندگان شود. اول از همه ممکن است یک کلیک تصادفی باشد که متاسفانه قابل اصلاح نیست. دلیل دیگر این است که صفحه به درستی کار نکند. اگر سرعت لودینگ کم باشد، ارور ۴۰۴ نشان دهد یا لایوت با دستگاه سازگاری نداشته باشد مشتری فورا سایت را ترک خواهد کرد. سایت intuitive هیچ گونه اروری نخواهد داشت و فرمتش را بر اساس دستگاه کاربر تنظیم و هماهنگ خواهد کرد. ضمنا لایوت خیلی شفاف و واضحی دارد و کاربران به راحتی می توانند در آن پیمایش کنند و اطلاعاتی که می خواهند را پیدا کنند. این کار باعث کاهش نرخ پرش خواهد شد.

۴- بهبود و تقویت سئو در طراحی سایت فروشگاهی
دقیقا مثل کسب و کارتان، موتور جستجوی گوگل هم می خواهد بهترین تجربه کاربری ممکن را به مردم ارائه دهد. گوگل هم به دنبال این است که همیشه بهترین پاسخ ها را برای کاربران فراهم کند تا همیشه از گوگل استفاده کنند. بنابراین گوگل همیشه به دنبال علامت هایی است که بهترین و مرتبط ترین پاسخ را برای سرچ کننده بیاورد. به عبارت دیگر یعنی می خواهد بهترین تجربه را برای آنها ارائه کند. یک وب سایت intuitive همیشه فاکتورها و عوامل مهم از نظر گوگل و سئو را رعایت می کند تا در نتایج اولیه گوگل ظاهر شود. اگرچه قرار دادن لغات کلیدی در سرتاسر صفحه بسیار مهم است اما گوگل به سایر موارد از قبیل لینک دهی داخلی (که نشان دهنده نویگیشن خوب است) و رفتار کاربران (مانند نرخ کلیک و گزینه های شخصی) نیز توجه می کند.

نتیجه گیری
طراحی فروشگاه اینترنتی، امری بسیار سنگین و دشوار است اما ساخت یک سایت intuitive چالشی به مراتب سخت تر است. تمامی جزئیات باید به دقت بررسی و موشکافی شوند و تمامی ویژگی ها باید بهبود یابند تا تجربه کاربری ارائه شده، به عالی ترین درجه خود برسد. بهتر است برای این کار از گروه طراحی و توسعه آرسام تک مشاوره بگیرید.

تماس

با ما در تماس باشید